2022/08/01: Adatminőség-biztosítás nagyvállalati környezetben - az adat az új olaj? (2. rész)

Adatminőség-biztosítás nagyvállalati környezetben - az adat az új olaj? (2. rész)

 

Az előző, adatminőségről szóló posztunkban leírtuk, hogy az üzletmenetre, a vállalat ügyfél- és termékkörére vonatkozó információ csak akkor értékes, ha pontos, teljeskörű, megbízható és naprakész: azaz, ha minősége kielégíti az értékesítők, az elemzők és a döntéshozók információs igényeit. Bemutattunk továbbá néhány területet, ahol az adatminőség komolyan befolyásolhatja a vállalatok jövedelmezőségét – ezt a felsorolást folytatjuk most.

DSS Data Quality Management

Read more
2022/07/04: Adatminőség-biztosítás nagyvállalati környezetben - az adat az új olaj? (1. rész)

Adatminőség-biztosítás nagyvállalati környezetben - az adat az új olaj? (1. rész)

 

Még 2017-ben jelent meg egy cikk az Economistban a következő címmel: A világ legértékesebb erőforrása többé nem az olaj, hanem az adat.

A megállapítás, mint minden hasonló, meglehetősen sarkos. Lehet vitatni, mint ahogy többen meg is tették (például itt és itt), az azonban egészen biztos, hogy az üzleti siker egyik kulcstényezője a vállalati adatvagyon, és az arra épülő információbázis minősége – más szóval, röviden, az adatminőség vagy információminőség.

DSS Data Quality Management

Read more
2022/06/03: Gyártás-optimalizálás: hogyan termeljünk a lehető leggyorsabban és leggazdaságosabban?

Gyártás-optimalizálás: hogyan termeljünk a lehető leggyorsabban és leggazdaságosabban?

 

A gyártás optimalizálása szinte művészet, különösen, ha összetett a gyártási folyamat vagy sokféle megrendelést kell teljesíteni. Össze kell hangolni az anyagáramlást, az egyes gépek teljesítményét és kapacitását, az alapanyagokat, a megrendeléseket, és közben lehetőleg alacsonyan kell tartani a költségeket is.

DSS WorkflowManager

Read more
2022/04/03: Feladat- és folyamatszervezés egyszerűen

Feladat- és folyamatszervezés egyszerűen

 

Egy kisebb üzemben általában mindenki tudja, mikor mi a dolga. Az évek során kialakult a munkavégzés rendje, a szokások berögződtek, a gépezet általában olajozottan működik. Ám ahogy a szervezet nő, új dolgozókat kellene betanítani a folyamatokra, esetleg váratlan esemény történik, máris megmutatkoznak a módszer hiányosságai. Kimaradnak feladatlépések, megállnak folyamatok, egymásra várnak a munkatársak, az illetékes vezető pedig a haját tépi, mert képtelen nyomon követni, hogy kinek mi lenne a dolga.

DSS WorkflowManager

Read more