Értékesítés-menedzsment és üzleti tervezés bármely platformon
A korábbiakban láthattuk, hogy többfajta módszer és megoldás áll rendelkezésre a gyártás optimalizálására, a hatékonyság növelésére. Ezek segítségével az üzem már hatékonyan, rugalmasan, az igényekhez igazodva tudja végezni a termelést.
Igen ám, de melyek ezek az igények? Honnan lesznek megrendelések?
Értékesítés nélkül nincs bevétel. Akár megrendelésre gyárt az üzem, akár a legyártott készterméket próbálják eladni az értékesítésen dolgozó kollégák, fontos látni, hogy hol tartanak ezek a folyamatok. Számos helyen legfeljebb a sales-es kolléga fejében (esetleg naptárában) vannak meg az információk, hogy kivel mikor miről tárgyalt, mi lesz a következő lépés.
Jobb esetben mindezt már egy Excelben is vezetik, de ennek aktualizálása mindenképpen idő- és munkaigényes, aminek eredményeképpen a kollégák feleslegesen túl sok időt töltenek adminisztrációval. Ráadásul még az eredmény is kétséges, hiszen a legtöbben a maguk módján rögzítik az ügyféladatokat és az eseményeket. Mindezek következtében a vezetők sincsenek tisztában az ügyek állásával és nem látják át a teljes képet.
DSS SalesTarget: értékesítés-menedzsment és üzleti tervezés bármely platformon
Ezen segít egy olyan megoldás, amely vevőnkénti felosztásban teszi lehetővé az üzleti tervezést. A DSS Consulting és a Bosch Rexroth által közösen fejlesztett, kulcsrakészen használatba vehető, ugyanakkor tág határok között testre szabható DSS SalesTarget mind az értékesítők, mind a vezetőség dolgát megkönnyíti.
A DSS SalesTarget segítségével
- Több idő jut az értékesítésre a kevesebb adminisztrációnak köszönhetően
- Hatékonyabbá válik a döntéstámogatás: a menedzsment döntéseit szolgáló információk egyszerűbben és jobb minőségben állnak elő, így a vezetők naprakészen követhetik a tervszámok alakulását, az egyes ügyek állapotát
- Javul a stratégiai tervezés minősége is: a rendszerben összegyűjtött információk segítenek a stratégia megtervezésében, módosításában
A SalesTarget ráadásul bármilyen ERP- és CRM-rendszerből képes importálni az adatokat – ez nem csak kevesebb munkát jelent, de segít elkerülni a helytelen adatbevitelből származó hibákat is. A tervszámok aztán szükség esetén akár vissza is tölthetők az ERP- vagy CRM-rendszerbe.
Mivel minden információ egy helyen van, azok strukturált, könnyen értelmezhető formában tárhatók a vezetők elé. A dashboard segítségével bármilyen kimutatás egyszerűen elkészíthető, a változások is azonnal, dinamikusan láthatóak, ahogy az értékesítő feltölti az információt. Így követhetővé válnak az ajánlati folyamatok és az eladási információk, a vezetők naprakészen láthatják a tervszámok alakulását és az egyes ügyek állapotát.
A továbbfejlesztett jogosultságkezelő rendszernek köszönhetően eltérő jogosultságok határozhatók meg az egyes érintett felhasználói csoportok számára: míg a vezetők áttekinthetik a teljes csoport működését és eredményeit, az értékesítők csak saját ügyfeleiket és feladataikat látják a rendszerben.
A SalesTarget az üzleti modell mentén negyedéves üzleti tervezést tesz lehetővé – az év eleji tervezéstől való eltérés mértéke vevői és üzletági szinten is folyamatosan pontosítható, ezzel is segítve a stratégia megtervezését és menet közbeni módosítását.
Végül, fontos az is, hogy az üzleti tervek lezárhatók és így később már nem módosíthatók, ezáltal javul a transzparencia is.
A DSS SalesTarget-ről itt olvashat rövid ismertetőt. Ha szeretne többet megtudni Ipar 4.0 megoldásainkról, látogasson el ide.
Az Ön cégénél is jól jöhet egy olyan eszköz, amely megkönnyíti az értékesítés és az üzlet tervezését? Akkor miért ne beszélgessünk erről egy jó kávé mellett?